The story of a former Apple engineer who was part of the team working on the software for the original iPhone -- hence "the golden age of Steve Jobs" as the subtitle of this book (sounds like he's only ever met Jobs 2 or 3 times though).
Interesting details in parts. A little surprising but also calming to read that some/most of hist struggles during work seem familiar from a daily coding experience.
In the book, he tries to sum up the core of what he thinks makes the creative process at Apple be what it is. Interesting to read in parts, but he clearly "only" had the inside view from one engineering team. The overarching meta view including management, marketing, etc is lacking. Still, some insightful anecdotes even though the process he distills in the end isn't completely convincing to me.
One thing that bugs me is the continuous stressing of how much Apple makes decisions driven by "Taste", rather than data-driven (he's throwing out punches at Google all the time). Right in the next paragraph, he tells the story of how ingeniously clever they derived the "perfect" size of an icon on the home screen. Surprise: They do it data-driven by running experiments with a simple app. Inconsistencies like this make the whole argument stumble here and there. Still, an interesting and quick read.
Hätte auch ein Blogpost sein können. Enthält ein paar witzige Anekdoten, ist insgesamt aber einfach zu lang(-weilig).
Kocienda erzählt von seiner Zeit als Softwareentwickler bei Apple, insbesondere, wie er an Safari mitarbeitete und wie er die iPhone Tastatur entwickelte. Das wäre mein Pitch für das Buch, und das ist auch der Teil, den ich am spannendsten finde. Die Probleme, denen er begegnet ist und die Lösungen, auf die sie gemeinsam gekommen sind, waren interessant und gut beschrieben.
Zusätzlich verliert sich Kocienda aber zum Ende seiner Kapitel immer in lange, ausschweifende Erklärungen, welche Details Produktentwicklung bei Apple so besonders machen würden. Diese Ausführungen zogen sich immer etwas, und ich wartete nur darauf, dass es wieder um echte, greifbare Dinge gehen würde.
Besonders seltsam: Alle Szenen, in denen Steve Jobs vorkam.